Κύκλος διαλέξεων «Εν Λαμία 2017»: Διάλεξη του καθηγητή Θωμά Γ. Χόνδρου με θέμα «Ποιοι είναι οι Έλληνες και η Συνέχεια του Ελληνισμού»

Κύκλος διαλέξεων «Εν Λαμία 2017»
Διάλεξη του καθηγητή Θωμά Γ. Χόνδρου με θέμα
«Ποιοι είναι οι Έλληνες και η Συνέχεια του Ελληνισμού»


Ο Δήμος Λαμιέων σας προσκαλεί στη διάλεξη του Αναπληρωτή Καθηγητή στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών και Αεροναυπηγών του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Θωμά Γ. Χόνδρου με θέμα «Ποιοι είναι οι Έλληνες και η Συνέχεια του Ελληνισμού»  την Τετάρτη 15 Μαρτίου και ώρα 18:30 στην Αίθουσα Αρχαίας Αγοράς της Δημοτικής Πινακοθήκης «Αλέκος Κοντόπουλος».
Η εκδήλωση εντάσσεται στον Κύκλο διαλέξεων με το γενικό τίτλο «Εν Λαμία 2017» που θα πραγματοποιήσει ο Δήμος Λαμιέων με στόχο να δώσει την ευκαιρία στους δημότες μας να ενημερωθούν για τα επιτεύγματα της επιστήμης και της τεχνολογίας. Μέσω μιας σειράς διαλέξεων διακεκριμένων ακαδημαϊκών και ερευνητών, κάθε ενδιαφερόμενος  θα έχει τη δυνατότητα να έρθει σε επαφή, δωρεάν, με την επιστημονική γνώση, τις ερευνητικές δραστηριότητες και τα επιτεύγματα σε ποικίλους επιστημονικούς τομείς.
Ο κ. Θωμάς Γ. Χόνδρος είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών του Πανεπιστημίου Πατρών στο Εργαστήριο Δυναμικής και Θεωρίας Μηχανών. Γεννήθηκε στη Λαμία και τελείωσε το Α’ Γυμνάσιο Αρρένων το 1971. Διπλωματούχος Μηχανολόγος της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών. Διδάκτωρ της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών. Ερευνητική και εκπαιδευτική δραστηριότητα στη δυναμική μηχανών και μηχανισμών, στο σχεδιασμό οχημάτων και την ιστορία της τεχνολογίας. Μηχανικός στη Βιομηχανία σε μεγάλες επιχειρήσεις 1977– 1990. Σύμβουλος Επιχειρήσεων-Οργανισμών. Σύμβουλος-επιστημονικός υπεύθυνος προγράμματος ανάπτυξης ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Σύμβουλος ερευνητικού τμήματος ανάπτυξης ιατρικών μηχανημάτων. Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Διευθυντής Εργαστηρίου ADR πανεπιστημίου Πατρών, Εθνικός αντιπρόσωπος της Διεθνούς Ενώσεως Μηχανών και Μηχανισμών, Επικεφαλής της Διεθνούς Επιτροπής Ιστορίας Μηχανών και Μηχανισμών. Έχει εκατό δημοσιευμένες εργασίες σε διεθνή περιοδικά, συνέδρια, βιβλία, πανεπιστημιακές σημειώσεις και δυο χιλιάδες αναφορές στο δημοσιευμένο έργο.
 
ΘΩΜΑΣ Γ. ΧΟΝΔΡΟΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΑΕΡΟΝΑΥΠΗΓΩΝ

Ποιοι είναι οι Έλληνες
και η Συνέχεια του Ελληνισμού


Η Ελλάδα -σαν έθνος- είναι πολύ παλαιότερη από όσο γενικά οι ιστορικοί υποθέτουν. Υπήρχαν πολλά στοιχεία που έδειχναν ότι η Ελλάδα ήταν μέρος μιας μεγάλης περιοχής, την οποία θα μπορούμε να καλέσουμε κοιτίδα της γεωργίας, και από την κοιτίδα αυτή ξεκίνησε η ιδέα της γεωργικής παραγωγής, η οποία εξαπλώθηκε από/ή μέσω Ελλάδος προς την Ευρώπη και μέσω Ανατολίας και Μεσοποταμίας προς την Ανατολή και την Βόρεια Ανατολή την εποχή της γεωργικής επανάστασης, που έγινε στην εύκρατη ζώνη της Ευρασίας γύρω στο 8000 με 6000 π.Χ. Πολλοί ακαδημαϊκοί και πανεπιστημιακά βιβλία σήμερα υιοθετούν απόψεις των γερμανικών βιβλίων του 18ου και 19ου αιώνα που θεωρούν ότι οι Έλληνες είναι μια κατοπινή εξέλιξη με την είσοδο στην Ελλάδα το 2.000 π.Χ. μιας σπουδαίας φυλής από το Βορρά, των Ινδοευρωπαίων, ενώ έχουν γίνει πολύ μεγάλες συζητήσεις για το εάν ο πληθυσμός της σημερινής Ελλάδας είναι συνέχεια του αρχαίου Ελληνικού πληθυσμού.
Η υπόθεση των Ινδοευρωπαίων δεν ταιριάζει σήμερα με πάρα πολλά δεδομένα ιστορικά, που πολλά από αυτά είχαν ανακαλυφθεί μέσα στον 20ο αιώνα αλλά και σχετικά πρόσφατα ευρήματα, τα οποία δεν είχαν υπόψη τους οι μεγάλοι συγγραφείς του 18ου και 19ου αιώνα, που διατύπωσαν τις διάφορες σχετικές θεωρίες. Οι Γερμανοί συγγραφείς και δεν είχαν γνώση πολλών νεότερων στοιχείων, όπως για παράδειγμα την αποκρυπτογράφηση της Γραμμικής Γραφής Β', αλλά και προσπαθούσαν να αποδείξουν την προέλευση της Ινδοευρωπαϊκής φυλής από την περιοχή της Γερμανίας.
Η Ελλάδα σαν πολιτικός όρος δεν μπορεί να αναζητηθεί στην αρχαιότητα διότι η έννοια του κράτους είναι κάτι που ξεκίνησε με την Γαλλική Επανάσταση και προφανώς δεν μπορούμε να αναζητήσουμε κάτι τέτοιο στην αρχαία εποχή. Μπορούμε όμως να αναζητήσουμε την ιστορία της συνέχειας του Ελληνικού έθνους. Ο Ηρόδοτος διηγείται πως οι Αθηναίοι αντέδρασαν στην προσπάθεια του απεσταλμένου του Ξέρξη να τους πείσει να μην επιδιώξουν την διατήρηση της ελευθερίας όλων των Ελλήνων με το επιχείρημα ότι η Ελληνικότητα βασίζεται σε τέσσερα κριτήρια: 1. Το κοινό αίμα, 2. την κοινή γλώσσα, 3. την κοινή θρησκεία, κοινούς θεούς και τρόπους λατρείας και 4. κοινό τρόπο συμπεριφοράς, δηλαδή κοινά ήθη και έθιμα. Τα κριτήρια αυτά χρησιμοποίησε ο Θουκυδίδης και έχουν γίνει αποδεκτά από τη σύγχρονη ανθρωπολογία για το ποια είναι τα κριτήρια της εθνικότητας.
Η Ελληνική γλώσσα μιλιέται τουλάχιστον για 3500 χρόνια στην Ελλάδα όπως απέδειξε η ανάγνωση της γραμμικής γραφής Β'. Οι Πτολεμαίοι που διοίκησαν την Αίγυπτο κράτησαν ζωντανό τον Ελληνικό πολιτισμό για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, τουλάχιστο χίλια χρόνια μετά την κατάκτηση της Αιγύπτου από τον Μέγα Αλέξανδρο, μια εποχή η οποία έχει διάρκεια μεγαλύτερη από οτιδήποτε άλλο σταθερό συνέβη στην Ελληνική ιστορία. Η γλώσσα των Ελληνιστικών χρόνων όπως εξελίχθηκε από την κοινή αττική, που ονομάζουμε κοινή γλώσσα, ήταν η γλώσσα του μορφωμένου κόσμου όλης της περιοχής μέχρι τον 6ο αιώνα μ.Χ. και όπως θα δούμε αργότερα επεβίωσε στο Βυζάντιο σαν μεσαιωνική Ελληνική γλώσσα και εξελίχθηκε στη σημερινή νεοελληνική.
Μέσα από τις χιλιετίες που διήρκεσε η ξένη κατοχή μέχρι τις μέρες μας (στους 4 αιώνες 600 μέχρι 1000 μ.Χ., η ανατολική Ρωμαϊκή αυτοκρατορία επέβαλε το Χριστιανισμό με τη δύναμη των όπλων στον Ελληνικό λαό και από το 1453 έως το 1821 διώκεται η Χριστιανική θρησκεία του λαού στην Ελλάδα). Αν και όλες οι σύγχρονες μελέτες δείχνουν πως η συνέχεια του Ελληνισμού μέσα από το αίμα που τρέχει στις φλέβες τους είναι ήδη αποδεδειγμένη, θα πρέπει κανείς περισσότερο να δει τη συνέχεια του Ελληνισμού στον πολιτισμό και στους αγώνες τους για την ελευθερία. Οι Έλληνες σ' όλα αυτά τα χρόνια που ήταν κάτω από ξένη κατοχή αν και δεν είχαν ελευθερία είχαν κρατήσει τα έθιμα και τον πολιτισμό τους και μάλιστα με μεγάλη αυστηρότητα για να μπορέσουν να επιβιώσουν από τις ξένες επιρροές και επιμιξίες.
Όπως αποδείχνει η λαογραφία οι συνήθειες των Ελλήνων δεν άλλαξαν από την αρχαία στη νέα εποχή. Η λαογραφία και η σύγχρονη Χριστιανική θρησκεία αποτελούν δύο πολύ σημαντικά οχήματα, για να δούμε πόσο διατηρήθηκαν οι αρχαίες Ελληνικές παραδόσεις μέσα από τους αιώνες που διήρκεσε ξένη κατοχή.
Τα παραπάνω δεν αποτελούν απλά μια ακαδημαϊκή συζήτηση αλλά απαντούν στην αγωνιώδη ερώτηση του Έλληνα, όπως και κάθε ανθρώπου, ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ, μια και συνδέεται άρρηκτα με το ερώτημα της καταγωγής και της μακράς πορείας του λαού μας.
 

Post a Comment

Πείτε μας τη γνώμη σας

Το LamiaTimes.gr φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών του.
Σχόλια υβριστικά και σχόλια ρατσιστικού περιεχόμενου θα διαγράφονται μόλις εντοπιστούν ή ζητηθεί από τον οποιονδήποτε θιγόμενο.

Νεότερη Παλαιότερη