Δημήτρης Βέττας στην «Αυγή της Κυριακής»: «Κοινωνικό μέρισμα και για τα μεσαία στρώματα»»

Δημήτρης Βέττας στην «Αυγή της Κυριακής»: «Προϋπολογισμός εξόδου απ’ τα μνημόνια»
Ολόκληρη η συνέντευξη:

ΕΡΩΤΗΣΗ 1η
-Το κοινωνικό μέρισμα του 2017 αναμένεται να είναι μεγαλύτερο από αυτό του 2016. Με ποιο τρόπο θα μοιραστεί στους πολίτες; Ποιες θα είναι οι προτεραιότητες;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το πρωτογενές πλεόνασμα για την χρονιά που διανύουμε θα υπερβεί τον στόχο του προγράμματος οικονομικής προσαρμογής κατά 1,08% του ΑΕΠ ή κατά 1,8 δις ευρώ, όταν η υπέρβαση αυτή είχε αποτυπωθεί στο προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2018 που κατατέθηκε 3 εβδομάδες πριν με το ποσό των 820 εκατομμυρίων ευρώ .
Από τα 1,8 δις ευρώ του υπερπλεονάσματος θα διανεμηθεί ως κοινωνικό μέρισμα εφάπαξ ποσό που αντιστοιχεί στο 0,6-0,7% του ΑΕΠ, ενώ το υπόλοιπο θα κατευθυνθεί στην ενίσχυση των ταμειακών διαθεσίμων ασφαλείας (cash buffer), τα οποία θα στηρίζουν την ασφαλή επιστροφή της χώρας στις αγορές χρήματος.
Το οικονομικό επιτελείο επεξεργάζεται με σοβαρότητα και υπευθυνότητα  την ενίσχυση των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, των νέων και των ανέργων αλλά και κάποια τμήματα των «μεσαίων στρωμάτων» που έχουν υπερβολικά επιβαρυνθεί και τα οποία αποτελούν ταυτόχρονα την σπονδυλική στήλη της παραγωγικής μας βάσης.
Στη σκέψη υπάρχει βεβαίως και η εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου προς τους ιδιώτες. Το οικονομικό επιτελείο λοιπόν επεξεργάζεται αυτή την στιγμή τα κριτήρια για κάθε κατηγορία δικαιούχων του κοινωνικού μερίσματος, έχοντας την εμπειρία της διαδικασίας διανομής του περσινού υπερπλεονάσματος έτσι ώστε αυτό να διανεμηθεί με δίκαιο τρόπο και να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας. Σε κάθε περίπτωση οι αποφάσεις είναι στα χέρια του Πρωθυπουργού.

ΕΡΩΤΗΣΗ 2η
-Οι διαπραγματεύσεις για την Τρίτη αξιολόγηση δείχνουν να κινούνται σε πιο γρήγορο ρυθμό από πριν. Εσείς τι εικόνα έχετε; Γιατί είναι σημαντικό η αξιολόγηση να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η 3η αξιολόγηση είναι αξιολόγηση η οποία δεν περιλαμβάνει κανένα μέτρο δημοσιονομικής προσαρμογής και αυτό πρέπει να το ξεκαθαρίσουμε εξ αρχής.
Περιλαμβάνει μεταρρυθμίσεις και θεσμικές αλλαγές αλλά και προσαρμογές της χώρας στην κοινοτική νομοθεσία
Οι συναντήσεις των στελεχών του Υπουργείου Οικονομικών με τους εταίρους σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων εξελίσσονται σε πολύ καλύτερο κλίμα σε σχέση με αυτό της 2ης αξιολόγησης.
Το κλείσιμό της 3ης αξιολόγησης έως το τέλους του χρόνου μας οδηγεί στη συζήτηση τον Ιανουάριο – Μάρτιο του 2018 για την αναδιάρθρωση του χρέους μέσω της ακριβούς παραμετροποίησης των μέτρων ελάφρυνσης του και στην ασφαλέστερη έξοδο στις αγορές.
Ταυτόχρονα δημιουργούμε ένα ισχυρό ταμειακό απόθεμα που θα μας προστατεύει σε κάθε προσπάθεια εξόδου μας στις αγορές χρήματος αλλά και θα μας επιτρέπει να μειώνουμε τους κινδύνους στην περίπτωση μελλοντικής Ευρωπαϊκής οικονομικής κρίσης.

ΕΡΩΤΗΣΗ 3η
-Ο προϋπολογισμός του 2018 χαρακτηρίστηκε ως ο τελευταίος μνημονιακός προϋπολογισμός. Τι μπορούν να περιμένουν οι πολίτες σε πρακτικό επίπεδο από το τέλος των Μνημονίων; Με ποιες ενέργειες μέσα στο 2018 θα διασφαλιστεί η συνέχιση της κλιμάκωσης της ανεργίας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η Ελληνική Οικονομία είναι κοινώς αποδεκτό από τα πλέον επίσημα χείλη ότι καταγράφει σταθερή αναπτυξιακή πορεία, μετά από μια μακρά περίοδο κρίσης και συνεχούς ύφεσης.
Τα δεδομένα αυτά αποτυπώνονται και στον προϋπολογισμό του 2018.
Έχουμε καθήκον απέναντι στην Ελληνική κοινωνία να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε τα επόμενα βήματα της πολιτικής στρατηγικής μας με γνώμονα τις ανάγκες εκείνων που «πλήρωσαν» για μια κρίση που δεν δημιούργησαν, επουλώνοντας όσο τον δυνατόν περισσότερο τις πληγές τους. Βασική μας προτεραιότητα για την επόμενη μέρα η πτώση της ανεργίας αλλά και η επανακατάκτηση της αξιοπρέπειας στον εργασιακό τομέα.
Σε αυτό ακριβώς το πεδίο τα αρμόδια Υπουργεία καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια με σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών και συνεχείς προκηρύξεις θέσεων εργασίας με σαφώς ευνοϊκότερες εργασιακές συνθήκες από ότι στο παρελθόν. Η δουλειά αυτή είναι αναγκαίο να ενταθεί το επόμενο διάστημα.
Η ρύθμιση των χρεών των επιχειρήσεων μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού με σκοπό την προστασία της βιωσιμότητάς τους, ο αναπτυξιακός νόμος αλλά και η λειτουργία της μητρικής αναπτυξιακής τράπεζας έως τα μέσα του 2018 που θα διοχετεύσει ρευστότητα με χαμηλά επιτόκια στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν ένα σημαντικό πακέτο δράσεων και μέτρων που θα βοηθήσουν στην αύξηση της παραγωγικότητας και επομένως στην περαιτέρω αποκλιμάκωση της ανεργίας.

ΕΡΩΤΗΣΗ 4η
-Το τέλος των Μνημονίων πρέπει να σηματοδοτήσει μια μόνιμη επιστροφή της Ελλάδας στις αγορές. Με ποιες κινήσεις προετοιμάζεται η οικονομία της χώρας μας για αυτό το βήμα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όπως γνωρίζετε, η Ελλάδα πραγματοποίησε πριν λίγους μήνες την πρώτη της έξοδο στις αγορές και μάλιστα με απόλυτη επιτυχία αντλώντας 3 δις ευρώ και αποσπώντας εγκωμιαστικά σχόλια από τον διεθνή τύπο.
Η έξοδος αυτή δεν ήταν σε καμία περίπτωση προσχηματικού χαρακτήρα όπως εκείνη του 2014, αλλά αποτέλεσμα στρατηγικού σχεδιασμού στην διαρκή μάχη που δίνουμε για να αποκατασταθεί διεθνώς η αξιοπιστία και η εμπιστοσύνη στο πρόσωπο της Ελλάδας.
Στα πλαίσια αυτά ετοιμάζεται πολύ σύντομα μία ακόμη έξοδος μέσω ανταλλαγής παλαιών ομολόγων (swap). Προσπάθειες εξόδου θα γίνονται με σοβαρότητα στον κατάλληλο χρόνο και πάντα με τον πιο υπεύθυνο τρόπο.

Στόχος μας η πλήρης πρόσβαση στις αγορές με την ολοκλήρωση του προγράμματος τον Αύγουστο. Σε αυτήν την κατεύθυνση εργαζόμαστε μέσω του κλεισίματος της 3ης αξιολόγησης, της περαιτέρω διευθέτησης του ζητήματος του χρέους , στοιχεία δηλαδή που όταν ολοκληρωθούν θετικά θα λειτουργήσουν καταλυτικά και θα δημιουργήσουν ακόμα μεγαλύτερες ευνοϊκές συνθήκες για την Ελληνική οικονομία.

ΕΡΩΤΗΣΗ 5η
-Πως βλέπετε την στροφή της Ν.Δ. στα ζητήματα ασφαλείας των πολιτών; Κατά την εκτίμησή σας, οι πολίτες συμμερίζονται όσα λέγονται από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης για αυτό το θέμα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η Ν.Δ. παρουσιάζει εδώ και αρκετό διάστημα σημάδια αμηχανίας και πολιτικού πανικού. Δυστυχώς έχει απωλέσει την ιδιότητα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Η πολιτική ήττα που έχει υποστεί στην κεντρική πολιτική σκηνή έχει ως αποτέλεσμα οποιοδήποτε αρνητικό θέμα βρίσκεται στην επικαιρότητα να επιδιώκουν να το χρεώσουν στην κυβέρνηση. Έτσι και με το ζήτημα της ασφάλειας.
Πρόσφατο παράδειγμα το τραγικό συμβάν της δολοφονίας Ζαφειρόπουλου. Η     Ν.Δ. σε υστερικό ύφος μίλησε για πλήρη ανομία, για έξαρση της εγκληματικότητας, επέρριψε ευθύνες στον ΣΥΡΙΖΑ και θυμήθηκε ξανά το άβατο των Εξαρχείων. Αλλά τελικά αποδείχθηκε ότι το άβατο για το οποίο μιλούσε είχε έδρα το Κολωνάκι.
Είναι σαφές ότι η Ν.Δ. έχει πάρει συνειδητά εδώ και καιρό αποστάσεις από την πραγματικότητα. Υπό την επήρεια πανικού προσπαθούν να γαντζωθούν πολιτικά από οτιδήποτε και εάν δεν υπάρχει κάτι εύκαιρο συνηθίζουν να το επινοούν έχοντας την κατάλληλη βοήθεια προφανώς.
Κατά την γνώμη μου τα παραπάνω είναι ξεκάθαρα και στα μάτια της ελληνικής κοινωνίας, στα οποία αυτή η Ν.Δ. καταρρακώνεται συνεχώς.
Οι καθημερινές σχεδόν αποκαλύψεις για «ποικίλες» εμπλοκές στελεχών της σε σκοτεινές υποθέσεις δικαιολογούν τον πανικό της.
Εκτιμώ πως η ελληνική κοινωνία έχει τα μάτια αλλά και τα αυτιά της κλειστά στις προσπάθειες εξαγωγής της βαθιάς εσωτερικής κρίσης, που είναι αλήθεια ότι έχει μόνιμα πλέον εγκατασταθεί στην Πειραιώς, κρίσης πολιτικής αλλά και βαθιά ηθικής, έχοντας υπόψη την πρόσφατη υπόθεση Αυγενάκη, αλλά και την υπόθεση καταγγελιών γραμματέως του Χριστοφοράκου για «διάφορες εξυπηρετήσεις» της οικογένειας Μητσοτάκη.




Share on Google Plus

About Lamia Times

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Πείτε μας τη γνώμη σας

Το LamiaTimes.gr φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών του.
Σχόλια υβριστικά και σχόλια ρατσιστικού περιεχόμενου θα διαγράφονται μόλις εντοπιστούν ή ζητηθεί από τον οποιονδήποτε θιγόμενο.

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *