Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς: Δωρεάν Βιωματικά σεμινάρια «Εισαγωγή στη Φωτογραφία» (2016-2017)

ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΛΕΒΑΔΕΙΑΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

  Λιβαδειά, 3/10/2016

 Δωρεάν Βιωματικά σεμινάρια «Εισαγωγή στη Φωτογραφία» (2016-2017)

Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς, και ο σύλλογος Φίλοι της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς ανακοινώνουν την διοργάνωση Βιωματικών σεμιναρίων με τον τίτλο: «Εισαγωγή στη Φωτογραφία»

Τα σεμινάρια χωρίζονται σε τρεις θεματικές ενότητες, που είναι:
−  Η Τεχνική της φωτογραφίας.
−  Η Αισθητική της Φωτογραφίας.
−  Η Ιστορία της Φωτογραφικής τέχνης.

Εισηγητής Σεμιναρίων: Δαμιανός Μωραΐτης

Διάρκεια:  από την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016 μέχρι και την Τετάρτη 31 Μαΐου 2017. Συνολικά 30 δίωρα σεμινάρια (60 ώρες).

Πού: Τα σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν στο Media Lab της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς.

Απευθύνονται σε όποιον επιθυμεί να γνωρίσει τον κόσμο της «Καλλιτεχνικής Φωτογραφίας», ανεξάρτητα από ηλικία, φύλο και γνώσεις.

Κόστος συμμετοχής στα σεμινάρια: Δωρεάν

Κόστος εγγραφής: 30 €

Απαραίτητη προϋπόθεση: Η αγάπη για την Φωτογραφία και την Τέχνη γενικότερα, και η διάθεση «να περάσουμε όμορφα» (και αν παρεμπιπτόντως υπάρχει φωτογραφική μηχανή τη φέρνετε μαζί σας).

Όλοι όσοι κάνουν εγγραφή για πρώτη φορά φοιτούν σε αυτό το εισαγωγικό σεμινάριο ασχέτως με το βαθμό εξοικείωσής τους με την καλλιτεχνική φωτογραφία.

Δηλώσεις συμμετοχής online στο site της Βιβλιοθήκης  http://www.liblivadia.gr

Πληροφορίες: στη Βιβλιοθήκη και στα τηλ. 22610 − 89979  και 22610 – 89970.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ - ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς
Σύλλογος «Φίλοι της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς»

Πρόγραμμα βιωματικών σεμιναρίων:
 «Εισαγωγή στη Φωτογραφία» 2016-2017

Δηλώσεις συμμετοχής online
Πληροφορίες: στη Βιβλιοθήκη και στα τηλ. 22610 − 89979 και 22610 – 89970.

Τα μαθήματα χωρίζονται σε τρεις θεματικές ενότητες που είναι:
Τεχνική  της φωτογραφίας (αναλογική και ψηφιακή).
Αισθητική της Φωτογραφίας.
Ιστορία της Φωτογραφικής τέχνης.
Διάρκεια Μαθημάτων : Από Δευτέρα 6/10/2014 μέχρι και Δευτέρα 25/5/2015
                                      29 Δίωρες συναντήσεις − 58 ώρες

1η  Ενότητα : Τεχνική της φωτογραφίας(αναλογική και ψηφιακή).   (Ώρες 8)
–   Ιστορική εξέλιξη της φωτογραφικής μηχανής.
–   Φωτογραφικές μηχανές  –  είδη φωτογραφικών μηχανών, ορολογία, χρήσεις.
–   Φακοί  – απλοί & σύνθετοι, είδη φωτογραφικών φακών, χρήσεις.
–   Φιλμ  –  Ψηφιακοί Αισθητήρες, ομοιότητες – διαφορές, θετικά – αρνητικά.
–   Το Φως και η σκιά, η σημασία τους στη φωτογραφία. 
–   Έκθεση:  διάφραγμα – βάθος πεδίου, φωτοφράκτης – ταχύτητα.
        Ο ρόλος των συνδυασμών διαφράγματος και ταχύτητας − η "σωστή" έκθεση.
–   Φωτομέτρηση – είδη φωτομέτρησης,  βασικές αρχές, προβλήματα και επίλυση τους.
–   Βασική θεωρία χρωμάτων : βασικά – συμπληρωματικά χρώματα, ψυχρά – θερμά χρώματα,
–   White Balance (ισορροπία λευκού), αντιμετώπιση προβλημάτων.
–   flash – fill flash : πού  πότε και γιατί .
Στόχος της ενότητας είναι η σωστή κατανόηση και εμπέδωση των βασικών λειτουργιών της φωτογραφικής μηχανής γενικά, η εξοικείωση του καθ' ενός με την δική του μηχανή και η όσο το δυνατόν καλύτερη
εξάσκηση του.

2η  Ενότητα : Αισθητική της Φωτογραφίας.    (Ώρες 10)
–   Φως – Σκίαση, φωτισμός, είδη φωτισμού κλπ.
–   Η Τονική Αξία,  χρήσεις, συναισθηματική επίδραση της αξίας, ο ρόλος της μέσα στη σύνθεση.
–   Οι γραμμές και η συναισθηματική επίδραση τους στη σύνθεση.
–   Το βάθος πεδίου. Μεγάλο ή ρηχό βάθος πεδίου; Πώς λειτουργεί «αισθητικά» το βάθος πεδίου;
–   Το Φόντο.
–   Φακοί και Γωνίες λήψης : "καθοριστικοί"  παράγοντες για τη μετάδοση "μηνυμάτων".
–   Το χρώμα, η υφή
–   Το ενιαίο, η συνάφεια, η ισορροπία, ο ρυθμός μέσα στο κάδρο.
–   "Βασικοί" κανόνες σύνθεσης − αναλογία, κανόνας των τρίτων, χρυσή τομή.
Η ενότητα αυτή είναι πολύ σημαντική για να μπορεί κάποιος να «διαβάζει» και να «καταλαβαίνει» μια  φωτογραφία, για αυτό θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση.
3η  Ενότητα : Ιστορία της τέχνης της Φωτογραφίας .    (Ώρες 40)
Η ενότητα περιλαμβάνει δυο υποενότητες:
Α)  Τα καλλιτεχνικά κινήματα και ρεύματα στην Τέχνη (γενικά) και ειδικά στη Φωτογραφία.
Πικτοριαλισμός, Ιμπρεσιονισμός, Εξπρεσιονισμός, Αφηρημένος Εξπρεσιονισμός, Ντανταϊσμός,  
Σουρεαλισμός, Μοντερνισμός, Photo -Secession, f/64, Νέα Αντικειμενικότητα, Farm Security
Administration (FSA) . . .
Τα κινήματα στην ιστορία της φωτογραφίας είναι φευγαλέα και μερικές φορές καθαρά «επιπόλαια». Η κατάταξη των φωτογράφων σε σχολές ή κινήματα φαίνεται να αποτελεί κάποιο «είδος παρανόησης», που στηρίζεται σε μια παραπλανητική αναλογία  μεταξύ φωτογραφίας και ζωγραφικής. Έτσι η κατάταξη ενός σημαντικού φωτογράφου σε κάποια «ομάδα» ή ρεύμα ή κίνημα όχι μόνο δεν βοηθάει  την κατανόηση του έργου του αλλά πιθανότατα μπερδεύει κιόλας. Παρ' όλα αυτά θα γίνει μια σύντομη αναφορά σε «κινηματικά στοιχεία» που συναντάμε κυρίως σε μεμονωμένες φωτογραφίες γνωστών ή μη φωτογράφων.   

Β)  Παρουσίαση και μελέτη σημαντικών φωτογράφων, στο έργο των οποίων τεκμηριώνεται η ιστορία της Φωτογραφίας .
Η αρχή και ο Πικτοραλισμός στη Φωτογραφία.
Nicephore Niepce, Daguerre, Fox Talbot, Nadar, Julia Margaret Cameron.
( Από την ανακάλυψη του φαινομένου « Η φύση μπορεί να εγγράφει εικόνες του εαυτού της» στη γοητεία του απροσδόκητου  και από εκεί στη μελέτη της απλής «παρουσίας» και την «οικοδόμηση του βλέμματος». Το στιγμιότυπο, Πικτοριαλισμός η προσπάθεια κυριαρχίας του φωτογράφου ως απάντηση στην πιστή και μηχανική καταγραφής της φωτογραφικής μηχανής)

Από τη φύση στην κοινωνία, ο  Ουμανισμός στην «ζωή» και στην Τέχνη .

α) Οι πρωτοπόροι.
Alfred Stieglitz, Paul Strand,  Eugene Atget, Edward Weston, August Sander, Lewis Hine, Jocob Riis
(Τα  χρόνια της αναζήτησης, των πειραματισμών, των ανακαλύψεων και τέλος η καθιέρωση της  Φωτογραφίας ως Τέχνης.)

β) Οι «Ευρωπαίοι».
Andre Kertesz, Brassai, Jojef Sudek, Henri Cartier Bresson, Robert Doisneau, Bill Brandt, Jacques Henri Lartigue, Laszlo Moholy − Nagy, Alexander Rodchenko, Martin Munkacsi.


γ) Οι «Αμερικάνοι».
Walker Evans, Doris Ulmann, Dorothea Lange, Margaret Bourke − White, Man Ray, Berenice Abbott,
Manuel Alvarez Bravo.

Η Φωτογραφία στην τελευταία πεντηκονταετία.
 Robert Frank, Roy de Carava, Dianne Arbus, Garry Winogrand , Bernard Plossu, Weegee,
Jojef Koudelka, Bruce Davidson, Constantinos Manos, Hary Calahan

Το χρώμα.
Hary Calahan, Franco Fontana, Luigi Ghirri, Alex Webb, Dolores Marat, Wim Wenders,
Andrei Tarkovsky

Οι Έλληνες Φωτογράφοι.
α) Οι παλιοί.
Ενδεικτικά αναφέρονται: Βούλα Παπαϊωάννου, Μαρία Χρουσάκη, Κώστας Μπαλάφας,
Τάκης Τλούπας, Σπύρος Μελετζής, Δημήτρης Λέτσιος, Πάνος Ηλιόπουλος.

β) Οι νέοι.
Παρουσίαση νεώτερων και σύγχρονων Ελλήνων φωτογράφων με βάση την φωτογραφικής τους ματιά 
Η επιλογή θα γίνει σε συνεργασία με την ομάδα.

γ) Οι Έλληνες Ποιητές και η Φωτογραφία.
Ανδρέας Εμπειρίκος, Γιώργος Σεφέρης, Κλείτος Κύρου.

Στόχος των ενοτήτων 2 και 3 είναι να αποκτήσουν οι ενδιαφερόμενοι, κριτήρια σύνθεσης μιας φωτογραφίας καθώς και την δυνατότητα να κρίνουν τις δικές τους φωτογραφίες  αλλά και των άλλων και κυρίως πώς να μαθαίνουν μέσα από την κριτική ανάλυση των φωτογραφιών, κυρίως όμως να μάθουν να έχουν γνώμη αλλά και να μπορούν να την  στηρίξουν .





Post a Comment

Πείτε μας τη γνώμη σας

Το LamiaTimes.gr φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών του.
Σχόλια υβριστικά και σχόλια ρατσιστικού περιεχόμενου θα διαγράφονται μόλις εντοπιστούν ή ζητηθεί από τον οποιονδήποτε θιγόμενο.

Νεότερη Παλαιότερη