ΠΥΣΔΕ Φθιώτιδας: Όταν ο αυταρχισμός και η αυθαιρεσία περισσεύει…


ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                                                                              Λαμία   26 – 9 - 2017
ΝΟΜΟΥ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ                                                                    
Πλατεία Διάκου 1  ΛΑΜΙΑ                                                        ΠΡΟΣ:   ΟΛΜΕ  - Υπουργείο Παιδείας
Τηλ. - Fax 2231028807                                                                                Σχολεία Νομού - ΜΜΕ
Email : elmelami@otenet.gr & elmefth@gmail.com           ΚΟΙΝ:   ΔΔΕ Φθιώτιδας - ΠΔΕ Στ. Ελλάδας            
ΠΥΣΔΕ Φθιώτιδας: Όταν ο αυταρχισμός και η αυθαιρεσία περισσεύει…
Στη δεκαετία που διανύουμε νιώθουμε όλοι το βάρος της γενικότερης αντιλαϊκής πολιτικής, μέσα από διάφορους φόρους, από χαμηλούς μισθούς και ακρίβεια, μέσα από την διάλυση του λεγόμενου κοινωνικού κράτους και των παροχών του (υγεία, κοινωνική ασφάλιση, παιδεία, συνταξιοδοτικό κτλ), μέσα από την κατάργηση των κατακτημένων εργασιακών και δημοκρατικών δικαιωμάτων. Σ’ αυτό το κοινωνικοπολιτικό φόντο και στο γενικότερο κλίμα ανασφάλειας διαλύουν το δημόσιο και δωρεάν σχολείο. 
Και η παρούσα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στα πλαίσια των δεσμεύσεων της στην τρόικα, για να μην χρειαστεί να κάνει μόνιμους διορισμούς, αλλά και να διορίσει όσο το δυνατόν λιγότερους αναπληρωτές, μέσα από ένα παιχνίδι προπαγάνδας για τις εντυπώσεις της καλύτερης «πρώτης μέρας», έχει πετάξει το μπαλάκι της χρηστής διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού σε περιφερειακούς διευθυντές και διευθυντές εκπαίδευσης. Η πλειοψηφία τους, άρπαξε την ευκαιρία και επέβαλλε με τα διορισμένα μέλη των ΠΥΣΔΕ, αποφάσεις που στηρίζονται στην αυθαιρεσία και στην στήριξη των «δικών τους παιδιών», υλοποιώντας – παράλληλα- κατά γράμμα την κυβερνητική πολιτική.
Αυτό δεν μπορούσε να μην γίνει και στην Φθιώτιδα που έχει μεγάλη παράδοση σ’ αυτές τις πρακτικές. Όμως εδώ πλέον έχει ξεφύγει η κατάσταση και κάθε χρόνο γίνεται και χειρότερη αφού όταν υπάρχει πλεόνασμα αυταρχισμού, απειλών και εκβιασμών υπάρχει και ο φόβος, η μοιρολατρία και η αίσθηση της αναποτελεσματικότητας που οδηγούν τους εκπαιδευτικούς στο να δέχονται παθητικά τέτοιου είδους αποφάσεις. Αυτοί που κάποια στιγμή διεκδίκησαν το δίκιο τους βρέθηκαν απέναντι, στοχοποιημένοι και έρμαια της εμπάθειας του ΔΔΕ και των συν αυτώ. Το χειρότερο όμως είναι ότι πλέον δεν χρειάζονται να κρύβονται όταν παρανομούν και αυθαιρετούν. Βασίζονται πάνω στην οικονομική αδυναμία, το φόβο της στοχοποίησης, στο μακρινό διάστημα δικαίωσης ιδίως για λειτουργικές τοποθετήσεις αλλά κυρίως στην αίσθηση ότι δεν θα τιμωρηθούν ποτέ καθώς ο ΠΔΕ δεν τους ελέγχει ή συμμετέχει κι αυτός ενεργά ενώ υπουργείο δεν φαίνεται να ενοχλείται.
Μερικά χαρακτηριστικά του ΠΥΣΔΕ Φθιώτιδας (απλού ή διευρυμένου) όσον αφορά στη λειτουργία του και στις αποφάσεις του ενδεικτικά αναφέρονται παρακάτω:
1.    Είναι το μοναδικό, ίσως, ΠΥΣΔΕ που λειτουργεί, κατόπιν εντολής του ΔΔΕ, με … 6 μέλη, καθώς η αποσπασμένη υπάλληλος που χρόνια τώρα της έχουν ανατεθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές, ανελλιπώς παρίσταται και εισηγείται,  όλες αυτές τις μεταβολές (παρ10, Άρθρο 14, Ν. 2690/1999).
2.    Είναι το μοναδικό, ίσως, Διευρυμένο ΠΥΣΔΕ που συμμετείχαν στις κρίσεις διευθυντών του 2015 υποψήφιοι διευθυντές χωρίς να τιμωρηθεί κανένας.
3.    Τα κενά εμφανίζονται στο συμβούλιο, χωρίς να έχουν γνωστοποιηθεί οι πίνακες Α των σχολείων και μάλιστα με ώρες ή κενά, που αλλάζουν κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης όπως βολεύει. Ενιαία στάση ανά σχολική μονάδα δεν υπάρχει κυρίως όταν «πρέπει» να δοθεί ή να μην δοθεί κάποιο κενό. Κάποια κενά δεν εμφανίζονται καθόλου, ενώ είναι γνωστά στην υπηρεσία. Αφού γίνονται οι τοποθετήσεις, εμφανίζονται αυτά αργότερα, σε κύματα και τοποθετούνται συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί.
4.    Οι τοποθετήσεις ακολουθούν τη λογική των κενών. Σε ειδικότητες που υπάρχουν υπεράριθμοι ή στη διάθεση ΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικοί, με διάφορες αλχημείες τοποθετούνται εκπαιδευτικοί από απόσπαση ακόμα και αναπληρωτές. Υπάρχει πλήρης αδιαφάνεια ενώ δεν δημοσιοποιούνται τα μόρια των εκπαιδευτικών - που είναι ορισμένες φορές άγνωστα και στους αιρετούς - πολύ περισσότερο οι επιλογές τους. Υποχρεωτικές τοποθετήσεις γίνονται κατά το δοκούν όμως δεν περιλαμβάνουν τους ημετέρους.
5.    Οι αποσπάσεις γίνονται έχοντας κανονίσει ώστε να μείνουν τα «χρήσιμα»  κενά. Οι αιτήσεις απόσπασης των εκπαιδευτικών, απορρίπτονται ή στέλνονται στις καλένδες, εκτός «ορισμένες» που ικανοποιούνται, είτε στα αρχικά, είτε σε κενά που «προκύπτουν». Σε ένα κενό που «προέκυψε» και ήταν σε όλους γνωστό προτιμήθηκε να αποσπαστεί (!!!) αναπληρώτρια εκπαιδευτικός έναντι συναδέλφου που προηγούνταν και το είχε ζητήσει με αιτήσεις.
6.    Οι διαθέσεις θα μπορούσαν να μην είναι καν θέμα του ΠΥΣΔΕ. Η διαδικασία που προβλέπεται είναι δημοσιοποίηση των κενών-ωρών και αιτήσεις από τους εκπαιδευτικούς που δεν συμπληρώνουν ωράριο, ώστε το ΠΥΣΔΕ να τους τοποθετήσει βάσει των ΠΔ 50/96 και 100/97 (συγκρότημα σχολείων, όμορο σχολείο, όμορη ομάδα). Αντ’ αυτού, η αποσπασμένη υπάλληλος κατ’ εντολή του ΔΔΕ, επικοινωνεί με διευθυντές και εκπαιδευτικούς και με τηλεφωνικά εντέλλεστε, «ενημερώνονται» οι εκπαιδευτικοί που θα συμπληρώσουν ωράριο. Κατόπιν, οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί, τηλεφωνούν στους αιρετούς διαμαρτυρόμενοι. Τότε ακριβώς μαθαίνουν οι αιρετοί πότε θα συνεδριάσει το ΠΥΣΔΕ και τι αποφάσεις θα πάρει αφού σπάνια αλλάζει αυτή η εισήγηση.
7.    Οι αναθέσεις των μαθημάτων από αρμοδιότητα των συλλόγων, όπως η νομοθεσία ορίζει, έχει περάσει στα χέρια της διεύθυνσης δευτεροβάθμιας όπου με προφορικές εντολές επιβάλλει τροποποιήσεις δήθεν για το «καλό της υπηρεσίας».
8.    Οι εισηγήσεις του διευθυντή εμφανίζονται στο συμβούλιο την ώρα της συνεδρίασης, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση των μελών του. Καταργεί τη σύννομη διαδικασία λειτουργίας και αυταρχικά καλεί τα μέλη να φέρουν τις όποιες παρατηρήσεις τους όταν τα ελέγξουν ή αν γίνουν ενστάσεις.
Οι λέξεις δηλαδή που μπορούν να περιγράψουν το ΠΥΣΔΕ Φθιώτιδας και τη λειτουργία του, είναι αυταρχισμός, αδιαφάνεια, παρανομία, παρατυπία, αυθαιρεσία, ατιμωρησία, ρουσφέτι, εμπάθεια. Κι όλα αυτά σε μια περίοδο που οι εργαζόμενοι ταλανίζονται από τις συνέπειες μιας κρίσης που ποτέ δεν δημιούργησαν αυτοί.  Ας μη ξεχνάμε ότι αυτά τα στελέχη θα αξιολογηθούν και θα αριστεύσουν. Με την επερχόμενη αξιολόγηση (αν τους το επιτρέψουμε…), με «αντικειμενικά κριτήρια» θα αξιολογήσουν τον κλάδο.
Ζητάμε
ü      Από την ΟΛΜΕ να πάρει θέση και να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες.
ü      Από το Υπουργείο Παιδείας να ελέγξει τα στελέχη του βάσει των  καταγγελλόμενων.
Καλούμε
Ø       Τα αιρετά μέλη του ΠΥΣΔΕ να ΑΠΕΧΟΥΝ από τις συνεδριάσεις του οργάνου, που αφορούν τις υπηρεσιακές μεταβολές, μέχρι να επανεξετάσει όλες τις τοποθετήσεις που ΠΑΡΑΝΟΜΑ και ΑΔΙΚΑ έχουν γίνει.
Ø       Τα διορισμένα μέλη του ΠΥΣΔΕ, τακτικά και αναπληρωματικά, να μην συνεχίζουν να στηρίζουν τις παράνομες και άδικες εισηγήσεις του ΔΔΕ συμβάλλοντας στην αυθαιρεσία.
Ø       Τον Περιφερειακό Διευθυντή αφού δεν ελέγχει τον υφιστάμενό του, τουλάχιστον να μην τον καλύπτει και να μην είναι συνοδοιπόρος του.
Ø       Τους εκπαιδευτικούς να διεκδικούν το δίκιο τους, να καταγγέλλουν τις αυθαιρεσίες και τις παρανομίες της διοίκησης, να απαιτούν από την ΕΛΜΕ και τους αιρετούς να μπουν μπροστά στον αγώνα ενάντια στις πολιτικές που γεννούν τέτοια φαινόμενα και να μην συμβάλλουν με τη σιωπή τους στη «διαιώνιση του είδους».

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας

       Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                               O ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

        Θύμιος Παλέτσος                                                                     Τάσος Αρμυριώτης


Post a Comment

Πείτε μας τη γνώμη σας

Το LamiaTimes.gr φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών του.
Σχόλια υβριστικά και σχόλια ρατσιστικού περιεχόμενου θα διαγράφονται μόλις εντοπιστούν ή ζητηθεί από τον οποιονδήποτε θιγόμενο.

Νεότερη Παλαιότερη