Προσκυνηματική - Εκπαιδευτική Εκδρομή της Ενορίας Εισοδίων της Θεοτόκου Σταυρού Λαμίας στην Ιστορική Πελοπόννησο

Το διήμερο  12 και 13 Απριλίου, της Διακαινησίμου Εβδομάδος,  με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου  Μητροπολίτου μας κ. Νικολάου, πραγματοποιήθηκε προσκυνηματική - εκπαιδευτική εκδρομή στη Πελοπόννησο, την οποία οργάνωσε η Ομάδα Χριστιανικής Δράσης της Ενορίας Εισοδίων της Θεοτόκου Σατυρούκαι πλαισιώθηκε από μαθητές του Κατηχητικού Σχολείου με τους γονείς τους, ενορίτες και φίλους της ενορίας μας.

Την πρώτη μέρα ξεκινήσαμε από την πλατεία του Ναού μας και οδικώς μέσω του Ισθμού της Κορίνθου, τη Νεστάνη Τριπόλεως και δια μέσω της ορεινής Γορτυνίας περάσαμε από την Δημητσάνα και καταλήξαμε, στο δύσβατο για λεωφορείο, μοναστήρι του Τιμίου Προδρόμου (Στεμνίτσας). Μέσω του πανέμορφου καλντεριμιού και μονοπατιού δίπλα στο Λούσιο ποταμό και μέσα από το φαράγγι, με τα πόδια φθάσαμε στο μετέωρο από το βράχο μοναστήρι.

Προσκυνήσαμε στο καθολικό το οποίο βρίσκεται στο 3ο όροφο του μοναστηριού (μέσα στο βράχο), δεχθήκαμε τη φιλοξενία και ξενάγηση των μοναχών στο αρχονταρίκι της μονής και επισκεφθήκαμε το οστεοφυλάκιο της μονής, το οποίο ευρίσκεται μέσα σε βράχο. Το μοναστήρι βοήθησε πνευματικά την επανάσταση του 1821 και στο αρχονταρίκι υπάρχει χειρόγραφο γράμμα του Θεόδωρου  Κολοκοτρώνη προς τον Ηγούμενο της Μονής, κάλεσμα για εξομολόγηση.

Δεύτερος σταθμός το Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης, λίγο έξω από τη Δημητσάνα. Εκεί τα παιδιά είδαν από κοντά σε λειτουργία την νεροτριβή και τον νερόμυλο, το σπίτι του μυλωνά, το βυρσοδεψείο στο όπου γίνονταν η κατεργασία των δερμάτων, φυσική δεξαμενή νερού, το ρακοκάζανο (παρασκευή ρακιού) και τον Μπαρουτόμυλο σε λειτουργία με αναπαράσταση κατασκευής μπαρουτιού.

Επόμενος σταθμός για ξεκούραση και φαγητό η πανέμορφη πυκνοκατοικημένη και πετρόχτιστη  Δημητσάνα. Πόλη η οποία έπαιξε σημαντικό ρόλο στην επανάσταση του 1821.

Αμέσως μετά αναχωρήσαμε για την Τρίπολη για ξεκούραση, περιήγηση και διανυκτέρευση. Εκεί επισκεφθήκαμε τον Μητροπολιτικό Ναό του Αγ. Βασιλείου που είναι κτισμένος υπερυψωμένα από το έδαφος και κάτω από τις αυλές του λειτουργούν καταστήματα, τους Ναούς του Νεομάρτυρος Παύλου και του Νεομάρτυρος Δημητρίου πολιούχων της Τρίπολης, θαυμάσαμε το όμορφο σε κατασκευή (ρυθμός μπαρόκ) Μαλλιαροπούλειο Θέατρο και την μεγάλη πλατεία Άρεως με την πλάκα στην οποία αναγράφονται όλα τα ονόματα που πρωτοεπιστάτησαν στην επανάσταση του 1821 και το άγαλμα του Κολοκοτρώνη επάνω στο άλογό του.

Την επόμενη μέρα  είχαμε την ευλογία να συμμετέχουμε στην Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία στην Ιερά Μονή της Παναγίας Μαλεβής όπου στο τέλος αυτής πραγματοποιήσαμε Αρτοκλασία. Προσκυνήσαμε την Ιερά θαυματουργή και μυροβλύζουσα εικόνα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, πήραμε ευλογία άγιο μύρο, δεχθήκαμε τη γεμάτη αγάπη φιλοξενία και ακούσαμε πνευματικά λόγια ηθικής αναπτέρωσης από τις αδελφές της Μονής.

Επόμενος σταθμός για ξεκούραση και περιήγηση η πόλη του Ναυπλίου. Ελεύθεροι όλοι από το γκρουπ είχαμε την ευκαιρία να προσκυνήσουμε στο Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα όπου στην είσοδό του έγινε η δολοφονία  του Ιωάννη Καποδίστρια, στο Ναό της Παναγίας (15ου αιώνα) όπου φυλάσσεται σκουφάκι και ζώνη του Αγίου Αρσενίου και στην αυλή της βρίσκεται η ελιά όπου μαρτύρησε το 1655 ο άγιος νεομάρτυρας Αναστάσιος πολιούχος της πόλης, να επισκεφθούμε το μουσείο κομπολογιού, σημερινό ξενοδοχείο που υπήρξε οικία του Δημητρίου Υψηλάντη και να περπατήσουμε στα σοκάκια της παλαιάς πόλης

Τελευταίος σταθμός κατά την επιστροφή, η Ιερά Μονή του Οσίου Παταπίου στο Λουτράκι Κορινθίας. Ύστερα από την ανάβαση των 155 πλατιών σκαλοπατιών φθάσαμε στην Μονή όπου προσκυνήσαμε, στο σπήλαιο όπου βρέθηκε και φυλάσσεται το λείψανο του Οσίου προστάτη των καρκινοπαθών και στο καθολικό της μονής την εικόνα της Αγίας Υπομονής μητέρας του Κων/νου Παλαιολόγου του ΙΔ΄ και συγγενούς του Αγγελή Νοταρά, ο οποίος μετά την πτώση της Κωνσταντινούπολης διέφυγε από τους τούρκους κάπου στην Πελοπόννησο μεταφέροντας το ιερό σκήνωμα του Οσίου Παταπίου και κρύβοντάς το στο σημερινό σπήλαιο. Από το μπαλκόνι της Μονής απολαύσαμε την όμορφη θέα στον Κορινθιακό κόλπο, την διώρυγα της Κορίνθου και την δυτική είσοδο του Ισθμού της Κορίνθου και δεχθήκαμε πλούσιο κέρασμα από τις αδελφές της Μονής.

Η επιβίβαση στο λεωφορείο σήμανε την επιστροφή. Ανανεωμένοι ψυχικά και με χαμόγελα και αισιοδοξία για την εκδρομή που θα πραγματοποιηθεί του χρόνου, αργά το βράδυ στη πλατεία του Ναού μας ανανεώσαμε το  ραντεβού μας  για την μονοήμερη εκδρομή των παιδιών του Δημοτικού κατά την λήξη των Κατηχητικών μαθημάτων.