Τον α’ κύκλο του Δωρεάν Σεμιναρίου Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών και Εθελοντών θα επαναλάβει το Δίκτυο «Γεώργιος Ζουγανέλης»



Κορυδαλλός, 2 Νοεμβρίου 2017

Τον α’ κύκλο του Δωρεάν Σεμιναρίου Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών και Εθελοντών θα επαναλάβει το Δίκτυο «Γεώργιος Ζουγανέλης» στις 16 και 17 Δεκεμβρίου 2017 στην Αθήνα.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το Δίκτυο για τον Πολιτισμό και την Εκπαίδευση στις Φυλακές «Γεώργιος Ζουγανέλης», εξαιτίας του μεγάλου αριθμού αιτημάτων, επαναλαμβάνει τον α’ κύκλο του Σεμιναρίου Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών και Εθελοντών το διήμερο 16 και 17 Δεκεμβρίου.
Σκοπός του Σεμιναρίου, το οποίο έχουν ήδη παρακολουθήσει περισσότεροι από 150 εκπαιδευτικοί, εκπαιδευτές και εθελοντές σε Αθήνα, Χανιά και Θήβα, είναι η επιμόρφωση και ο εφοδιασμός των συμμετεχόντων με τις απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες ώστε να υλοποιούν προγράμματα και δράσεις σε καταστήματα κράτησης ή να εργαστούν σε αυτά στον χώρο της εκπαίδευσης και σε εκπαιδευτικά προγράμματα.
Συντονίστριες του σεμιναρίου είναι οι: Μαρία Καγιαβή και Άννα Τσίγκου, εκπαιδεύτριες εκπαιδευτών ενηλίκων.
Η συμμετοχή στα σεμινάρια είναι δωρεάν όπως δωρεάν είναι και η συμμετοχή των εισηγητών, των εκπαιδευτών και των επιστημονικών υπευθύνων. Η διάρκεια του σεμιναρίου προγραμματίζεται σε 30 ώρες (10 ώρες δια ζώσης και 20 εξ’ αποστάσεως με εργασίες και ασκήσεις) και σε όλους τους συμμετέχοντες θα δοθούν βεβαιώσεις.
Να σημειώσουμε ότι η ένταξη των κρατουμένων σε προγράμματα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης μπορεί να οδηγήσει στην αποκατάσταση της εκτίμησης και της εμπιστοσύνης απέναντι στον εαυτό τους, στην αποδοχή της πραγματικότητας και στην αποφυγή της υποτροπής.
Για να είναι αποτελεσματικές οι εκπαιδευτικές παρεμβάσεις είναι σημαντικό οι εκπαιδευτές να γνωρίζουν το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο γίνεται η εκπαίδευση στη φυλακή, τις ιδιαίτερα σκληρές συνθήκες διαβίωσης των κρατουμένων και τις δυσκολίες που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν και να έχουν την απαιτούμενη εκπαίδευση και κατάρτιση για να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη της εκπαιδευτικής διαδικασίας για τους κρατούμενους.
ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ
Ø      Εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να διδάξουν σε δομές που λειτουργούν σε Καταστήματα Κράτησης
Ø      Εθελοντές που επιθυμούν να συμμετέχουν στις δράσεις του Δικτύου  Γεώργιος Ζουγανέλης
Ø      Σε φοιτητές-σπουδαστές που επιθυμούν να ασχοληθούν με την διδασκαλία σε ενήλικες κρατούμενους

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
30 ώρες
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Το πρόγραμμα υλοποιείται με μικτή μέθοδο
Δια ζώσης παρακολούθηση 10 ώρες
Μελέτη εκπαιδευτικού υλικού,  εκπαιδευτικές δραστηριότητες-ασκήσεις και συγγραφή εργασίας 20 ώρες
ΣΤΟΧΟΙ
Ø        Να γνωρίσουν οι εκπαιδευτές και όσοι απασχολούνται σε δραστηριότητες στο χώρο της φυλακής το νομικό πλαίσιο της χώρας μας
Ø        Να γνωρίσουν τις βασικές αρχές και προϋποθέσεις αποτελεσματικής μάθησης ενηλίκων
Ø        Να είναι ικανοί να παρακινήσουν τους κρατούμενους να συμμετέχουν στα προγράμματα και να τους βοηθήσουν να επανασυνδεθούν με την εκπαιδευτική διαδικασία
Ø        Να είναι ικανοί να ενθαρρύνουν και να υποστηρίζουν τους κρατούμενους που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να παραμείνουν στην εκπαιδευτική ομάδα
Ø        Να χρησιμοποιούν ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές κατά την διάρκεια της διδασκαλίας τους
Ø        Να διαχειρίζονται το άγχος που μπορεί να τους δημιουργηθεί και να ξεπεράσουν τις προκαταλήψεις τους
Ø        Να κατανοούν  τα προσωπικά τους όρια κατά την διαδικασία της υλοποίησης των προγραμμάτων

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Θεματική Ενότητα 1: Το θεσμικό πλαίσιο της εκπαίδευσης στη φυλακή
1.      Η φυλακή ως θεσμός – το σωφρονιστικό σύστημα στην Ελλάδα
2.      Τα δεινά του εγκλεισμού
3.      Νομικό πλαίσιο πρόσβασης στην εκπαίδευση μέσα στη φυλακή
4.      Δομές που λειτουργούν στα Καταστήματα Κράτησης στη χώρα μας
Θεματική  Ενότητα 2: Βασικές αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων και αξιοποίηση της ομάδας στην εκπαιδευτική διαδικασία στη φυλακή
1.      Εκπαίδευση ενηλίκων, θεωρίες μάθησης, δια βίου μάθηση
2.      Η αξιοποίηση  της ομάδας στην εκπαιδευτική διαδικασία
3.      Ο ρόλος των συναισθημάτων στην εκπαίδευση ενηλίκων στη φυλακή
4.      Χαρακτηριστικά φυλακισμένων εκπαιδευομένων και η διερεύνηση των αναγκών τους
5.      Εκπαιδευτικές τεχνικές για προγράμματα εκπαίδευσης σε Καταστήματα Κράτησης
Θεματική Ενότητα 3: Ο ρόλος του εκπαιδευτή
1.      Ο ρόλος του εκπαιδευτή στο Κατάστημα Κράτησης
2.      Προσωπικά όρια και δεοντολογία
3.      Αποτελεσματική συνεργασία με το προσωπικό των Καταστημάτων Κράτησης
4.      Ενθάρρυνση και υποστήριξη εκπαιδευομένων στα Καταστήματα Κράτησης
Θεματική Ενότητα 4: Ο ρόλος του εθελοντή  
1.      Ο ρόλος του εθελοντή στο Κατάστημα Κράτησης
2.      Προσωπικά όρια και δεοντολογία
3.      Αποτελεσματική συνεργασία με το προσωπικό των Καταστημάτων Κράτησης
4.      Δυσκολίες και δυνατότητες
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Στο e-mail Δικτύου (έως την Πέμπτη 30 Νοεμβρίου) με θέμα: Δήλωση Συμμετοχής στο Σεμινάριο – ΑΘΗΝΑ.
Απαραίτητη η αποστολή βιογραφικού σημειώματος. Περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Share on Google Plus

About Lamia Times

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Πείτε μας τη γνώμη σας

Το LamiaTimes.gr φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών του.
Σχόλια υβριστικά και σχόλια ρατσιστικού περιεχόμενου θα διαγράφονται μόλις εντοπιστούν ή ζητηθεί από τον οποιονδήποτε θιγόμενο.

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *